Dags för våren och sista delen i projektet

12 december, 2023 av Janette Skogshus

Nu flyttar vi ut!

Under våren blir det fokus på utemiljön. Att skapa den urbana trädgården som kan användas för arbete, föreläsning och övernattning.  Det blir också upprustning av Lyorna så att de ska bli bokningsbara för vandrare på bild av eld

Skåneleden. Det är en stor del i projektet under våren. Våra ungdomar i kåren är supertaggade på detta.  Vi är superglada över det vi lyckats åstadkomma under 2023 och vi ligger i fas både enligt tidsplan och ekonomi. Det är ett stort projekt att driva ideellt och nu blir det lite välförtjänst juluppehåll. Vill du vara med i projektgruppen och skapa mötesplats för vandrare och odlingsintresserade? Vår ambition är att minst en grupp i veckan ska ses på scoutgården och pyssla med den urbana trädgården. Stort tack till alla inblandade och självklart till LAG MittSkåne för 2023!
Hör av dig till: hoorgor@hoorsscoutkar.se om du vill delta. Första mötet blir i januari. EU logo jordbruksfondenLogo leader