Prideflagga med scoutlilja

Spårare 8–9 år

Spårarscouten går oftast i årskurs 2 eller 3 i skolan. De lär sig bäst genom att göra och har en mer utvecklad motorik än i förskoleåldern.   I Scouterna har spårarna fått upp spåret på något nytt och vågar sig utanför hemmiljön med mod och upptäckarglädje. Spårarna utvecklas genom uppdrag och äventyr med ett tydligt stöd från vuxna. De skapar kontakter utanför skola och familj, med jämnåriga, äldre och vuxna genom Scouterna. Fantasin sprudlar och genom hajker och äventyr är det lätt att leva sig in i andra världar.

Ordinarie mötestid: måndagar 18:15 – 20:00

Utöver veckomötena har vi kårgemensamma aktiviteter och hajker.

Fulltecknad just nu – ställ ditt barn i kö, eller anmäl er tillsammans till Familjescouting.
Barn med vuxen som godkänns som ledare i kåren* har förtur. Vi fördelar också platser så att gruppen ska ha så bred blandning som möjligt.

Ställ ditt barn i kö genom att göra en intresseanmälan (nya scouter tas in i januari och september i mån av plats)

Packlista