familjescouting

NYHET - Familjescouting för barn 0-6 år och vuxna i alla åldrar

Kom och prova på!

NYHET 2023 – Familjescouting!

Barn och vuxen deltar tillsammans i verksamheten. Den vuxna deltagaren har ansvaret för det medföljande barnet. Hen som deltar tillsammans med barnet kan vara en förälder, en mor- eller farförälder, släkting, vän till familjen eller en annan person som barnet känner sig tryggt med.

Vi lär oss tillsammans, barn och vuxna. Learning by doing! Inga förkunskaper behövs!

Målspår och scoutmetod

Med ett genomtänkt syfte för varje aktivitet blir scouting så mycket mer än att bara ha roligt tillsammans. Vi kallar det målspår. Scoutmetoden är det arbetssätt som all scouting bygger på t.ex. genom att arbeta i patruller och lära genom att få testa själv.

När:
20 maj
4 juni
17 juni

Tid: 10.3012.00

Var: Höörs scoutgård (utomhus – så kläder efter väder)
Vem: Alla som delar Scouternas värderingar och vill skapa en lärorik och rolig resa tillsammans!
Varannan vecka-förälder? Inga bekymmer.

Anmäl er här

Har ni några frågor?