A47569AF-6C4C-4375-9BEB-CB3EA353FA58

Nyfiken på scouting?

Vi har för närvarande kö till våra avdelningar för bävrar, spårare, upptäckare och äventyrare – så vill ditt barn bli scout fyll i anmälningsformuläret så snart som möjligt!
Antal scouter vi kan ta emot bygger på antalet aktiva ledare. Alla vuxna som delar Scouternas värderingar, tycker det är roligt att se barn och unga utvecklas till ledare och förebilder och vill avsätta några timmar varje vecka kan bli ledare. Vi tillhandahåller, utan kostnad, de utbildningar du behöver för uppdraget.

Vi tar in nya medlemmar i början av september och i januari, förutsatt att det finns plats.

Alla avdelningar (åldersgrupper) träffas ungefär en dag i veckan på möte.

Förutom avdelningsmöten har vi också hajker.
Det innebär att vi träffas och sover över, ofta ute i naturen men ibland inomhus på scoutgården eller annan plats.

På sommaren åker kåren gemensamt på sommarläger och en del scouter och ledare deltar också i internationella läger.
Större läger kallas i Scouterna för Jamboree.

Som vuxen kan du dels engagera dig som ledare men även som funktionär eller förtroendevald.

Varmt välkommen med din intresseanmälan!